vineri, mai 11, 2007

Fumatul nu ucide!


Urasc tigara, fumul de tigara, nicotina, chistoacele aruncate prin parc si pe podelele facultatilor. Anual mor milioane de oameni din cauza fumatului. De asemenea, dezvolta o multime de boli precum cancer, infarct, ateroscleroza, infertilitate, impotenta etc.
Dar aceasta nu este o campanie anti - fumat. De ce? Pentru ca nu ma intereseaza banii vostri aruncati in scrumul urat mirositor al tutunului si sanatatea pe care o pierdeti cu fiecare tigara aprinsa. De ce am inceput atunci cu fumatul? Pentru ca fumatul ucide doar din unele puncte de vedere. De exemplu fumatul de idei bune, de bun simt si iarba nu face rau. Vai... iarba... ce cuvant suspect, ce dureri de cap si obraji inrositi de atata rusine la auzul cuvantului se simt prin imprejurari.
Iarba, ganja, marijuana, hasis, weed. Uite cuvinte ce se fumeaza. Uite cuvinte care nu provoaca dependenta, cancer si gust scarbos in gura dimineata cand te trezesti.
Campaniile media referitoare la droguri, afisele si avertismentele auzite la scoala nu opresc pe nimeni de la fumat Kent, Marlboro, LM, Winston sau Camel, nu stopeaza consumul de Kreskova, Stalinskaia, Smirnov, Sankt Petersburg, Finlandia ce ajunge pe zi ce trece la cote incomensurabile, nu anunta Fast food-uri cu hamburgeri si hotdogi apetisanti, din cauza carora obezitatea ia amploare in orice tara dezvoltata. Evident, aceste campanii isi au rostul, nu il contest si nu promovez drogurile (cocaina, LSD, heroina, opium) care distrug o viata de la prima doza. Ce fac acum este apologia unei plante inofensive. Si nu scriu cu subintelesuri, cu mesaje subliminale sau cu cuvinte nascocite. Scriu ca sa inteleaga oricine citeste aici.
Si incep...
In ciuda faptului ca oameni de pe intreg globul fumeaza marijuana de sute de ani, in SUA ajunge d-abia la inceputul anilor ’20, odata cu valul de imigranti mexicani ce-si cautau noi locuri de munca. Pentru ei, marijuana era un mod de relaxare dupa ore lungi de munca pe teren, dar americanii de langa frontiera cu Mexicul nu acceptau astfel de traditii. Se zvonea ca prin marijuana, mexicanii obtineau puteri supraomenesti ceea ce ii transformau in ucigasi si criminali in serie. Toate acestea datorita unui incident petrecut in El Paso (Texas), cand, intr-o seara, un mexican in stare de ebrietate a atacat cativa americani, astfel, guvernatorul a validat legea prin care se stipula ca posesia de marijuana era ilegala. Noua rezolutie avand drept scop controlul marijuanei a degenerat intr-un mod barbar de control asupra mexicanilor.
Marijuana a capatat o importanta nemeritata datorita perioadei in care se desfasurau actiunile oficialitatilor americane – perioada de prohibitie – in care toate bauturile alcoolice erau interzise.
De-alungul anilor, campaniile media americane care lupta impotriva marijuanei s-au folosit de toate subterfugiile posibile sustinand initial ca acest stupefiant poate genera adictie sau dependenta catre alte droguri (motiv pentru care la inceputul anilor ’50, cand consumul de heroina a crescut ingrijorator, oficialitatile au pus pe picior de egalitate aceste doua tipuri de droguri, marijuana si heroina, fara ca o analiza chimica sa se fi desfasurat) , ca poate duce la dementa, ca te poate transforma intr-un criminal, ca poti submina securitatea nationala, ca poate provoca moartea sau mutatii genetice (aceasta a fost probabil cea mai amuzanta, se presupunea ca barbatilor li se maresc sanii) sau ca poti deveni satanist.
Datorita influentei SUA asupra Natiunilor Unite, in 1961, 100 de tari au picat de acord ca marijuana reprezinta un pericol pentru societate, astfel devenind ilegala aproape peste tot in lume.
Dupa aproximativ 50 de ani de publicitate negativa, campanii, legi de prohibitie si rezolutii ce sustineau ca marijuana poate crea efecte nocive organismului, in 1967, la Palo Alto (California) s-au desfasurat primele teste de laborator asupra drogului. Testele nu au indicat niciunul dintre efectele pe care campaniile anti-canabis le sustineau. Cum era de asteptat, statul american nu a acceptat rezultatele testelor, au denigrat imaginea cercetatorilor si odata cu venirea lui Nixon la putere, controalele si campaniile antidrog s-au inmultit. Datorita perioadei hippie (flower-power) si a noului curent de gandire, numarul consumatorilor a avut cea mai mare crestere din istorie, in special in randul adolescentilor, motiv pentru care, in mai putin de doi ani, inchisorile si penitenciarele din SUA aveau sa fie pline pana la refuz, statul vazandu-se obligat sa reduca pedepsele pentru consumul si poesesia de marijuana. Odata cu venirea la Casa Alba a presedintelui Jimmy Carter, razboiul impotriva marijuanei a inceput sa descreasca, poate si datorita faptului ca pana in 1977 se cheltuisera apximativ 50 de miliarde de dolari. Perioada de acalmie nu avea sa dureze deoarece odata cu venirea presedintelui Bush la putere, razboiul impotriva marijuanei avea sa reinceapa, continuand si de-alungul mandetelor presedintelui Clinton si Bush Jr., razboi ce avea sa coste aproximativ 215 miliarde de dolari (!) pentru combaterea unor…iluzii.
- trageti concluzii-
Legislatia nu permite consumul de droguri, or marijuana se regaseste in aceasta categorie, ceea ce mie, personal, mi se pare cat se poate de bizar, tinand cont de folosirea ei actuala in unele medicamente destinate bolnavilor mental sau de cancer.
Asa ca, in spiritul legilor, nu indemn la consum (fumat). Nu va zic sa cultivati in casa, pe pervaz, nici in gradina, langa patrunjel.

Insa in spiritul constiintei, ratiunii si demnitatii proprii va spun: fumatul nu ucide!

18 comentarii:

  1. Asta e tipul ala de discurs care ma adoarme imediat.Dea aceea l-am sarit.mi-a atrasa atenti totusi ultima parte cu trageti concluzia.si uite dom'le..dupa atatea statistici care ii sustin clar punctul de vedere(probabil) le mai si da cititorilor oportunitatea de a trage o concluzie, fara a ii infleunta absolut deloc.Dar chestia aia cu trageti o concluzie si dupa iti imoui concluzia ta...dom'le esti un fin psiholog al umanitatii

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate ca marimea postului ii sperie pe unii dar eu sincer nu pot trece peste ... si ai atins puncte pe care deja le stiam si care sunt ft ok ... te felicit pt postul asta .. :) si da ...
    ! Alcoolul ucide .. si cele mai multe batai in viata mea le-am vazut dupa nenorocitu` de alcool .. so keep it up with good posts :)>- >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca in zilele astea marijuana este vazuta prost datorita asocierii cu "bad boys". Rationament: daca un grup de persoane, care comit diverse infractiuni, folosesc marijuana, atunci marijuana contribuie la comportamentul acelor persoane.
    Normal, majoritatea au ajuns sa o fumeze tocmai pentru ca este interzisa. Doar e foarte adevarat: "daca vrei sa popularizezi ceva, interzice-l" :)
    Dar de cand sunt guvernele capabile de gandire pe termen lung? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am fumat tutun 10 ani, luna care vine se face un an de cand nu am mai pus tigara in gura, si nici nu mai am de gand, cu toate astea in weed nu vad o alternativa ptr ca iti distruge neuronii. Trust me, nu ucide dar nici limpede nu te lasa ... cunosc doua cazuri ... sunt mai mult legume ...

    Sfatul meu ... mestecati guma.

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pt post ;)
    Intradevar legile din romania sunt foarte aspre pt consomul marijuanei care este considerata drog (sa fiu sincer nu jtiu de ce.Poate ma puteti lamuri:D)dar si alcoolul,tutunu si cafeaua sunt considerate droguri din cate imi amintesc nu ?
    Dupa parerea mea alcoolul este mult mai nociv decat fumatul marijuanei.Si nu cred ca e numai parerea mea,am sa va dau un exemplu concret:Stiti ca in Olanda este legalizat consumul de marijuana,si cred ca mai stiti ca aceasta tara are una din cele mai mici ratii de infractionalitate din statele uniuni europene.
    OARE DE CE???
    Daca toata lumea e fericita ji bine dispusa ce rost are sa incalci legea? Singuri care au de pierdut din asta sunt gabori care mor de plictiseala ca nu e activitate pe strada :))
    P.S. nu incurajez fumatul ci il vreau legal sau daca nu tolerat!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari pentru articol. Nu lua in seama primul post, care probabil a fost scris de catre vre-un securist sau un om al statului. Fumatul de Marijuana... Canabis sau Hasis ar trebui legalizat sau macar tolerat, inclusiv vinzarea acestora, la fel cum este legal sa vinzi tigari (tutun) sau alcool, cafea, etc...
    Eu personal am vrut sa incerc o tigara cu iarba... dar nu am gasit. Daca am incercat sau nu altceva in absenta ierbii pe care nu am gasito, nu are rost sa detaliez pentru ca nici macar daca as fi facut-o nu as putea sa afirm acest lucru pentru ca in Romania nu este legal. Oricum, ar fi fost mult mai bine probabil daca as fi gasit Marijuana sau Canabis :) sau... mai sanatos decit altceva :))
    Zilnic fumez 1 - 2 pachete de tigari (tutun). Sint dependent de nicotina si cofeina (cola zilnic)
    Tine-o tot asa cu blogul asta. Mintea oamenilor trebuie deschisa prin informare, exemple, citate si chiar trimiteri catre linkuri de referinta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Frate mare dreptate ai , eu fumez weed cand am ocazia sau la partty-uri si tin sa zic ca nu am nimic , niciodat nu mi-a fost rau ba din contra m-am simtit foarte bine , in timp ce lumea varsa de la alcool eu stateam chill si ma amuzam pe seama lor :) Jha e mare !

    RăspundețiȘtergere
  8. deci toti taranii care cred ca drogurile implicit marijuana( canabis) creaza vreo dependenta sau boli pot sa mearga sa se impuste... marijuana este interzisa din anii 36 de americanii aia care nu vor ca oamanii sa "se trezeasca" sa gandeasca. marijuana are 3 sintome fericire, somn si foame... veci ever nimeni n-a murit de overdoza sau cancer de acest magnific produs. idei preconcepute implementate pe vremea comunistiilor trebuie sa dispara... personal lupt pt legalizare in romania( prigoana are dreptate- merci nenea prigoana. o planat incredibila care trezeste spiritele si te traspune intr-o lume mai spirituala... cum pu*a vorbiti inainte sa incercati mai comunistilor? individualismul asta de kkt care s-a instalat in romania cu telefoane de smekeri sau masini date cu cai putere ii o prstie dati bani pe iarba sa vedeti daca mai aveti nevoie sa mergeti in spania sa munciti si sa mancati kkt ca sa va luati masina... vai ce incuiati sunteti... daca mata iti spune k sexul ii nociv o crezi? bagati alcool sau e-uri( alimentatie comerciala) fara sa va pese dar iarba ii petru prosti? fumati si incantati-va! prea multe cuvinte pe care nu puteti sa le intelegeti majoritatea dintre voi ( 1% din romani fumeaza in romania- dar "afara" baga sa se simta ociidentali) aduceti mah sa fumeze si kknarii aia de parlamentari care va indobitocesc. daca coerenta frazelor mele lasa de dorit ii din cauza k iarba imi imbiba creierul.
    fumati si iluminati-va va rog eu....

    RăspundețiȘtergere
  9. ccând am citit commentul de mai sus... îmi cânta îmi minte VARZĂ de la VIŢA DE VIE... oricum...
    înafară de legi mai trebuie schimbată şi mentalitatea oamenilor... dacă ar afla vecinul că fumezi iarbă... te-ar considera un infect. dacă ar afla tata... te-ar snopi în bătaie ( asta doar în cazul în care nu a fost şi el hipiot la viaţa lui :D ) ş.a.m.d.
    anyway... felicitări pt post.
    p.s. nu îţi poţi da cu părerea despre un lucru dacă nu l-ai experimentat

    RăspundețiȘtergere
  10. ccând am citit commentul de mai sus... îmi cânta îmi minte VARZĂ de la VIŢA DE VIE... oricum...
    înafară de legi mai trebuie schimbată şi mentalitatea oamenilor... dacă ar afla vecinul că fumezi iarbă... te-ar considera un infect. dacă ar afla tata... te-ar snopi în bătaie ( asta doar în cazul în care nu a fost şi el hipiot la viaţa lui :D ) ş.a.m.d.
    anyway... felicitări pt post.
    p.s. nu îţi poţi da cu părerea despre un lucru dacă nu l-ai experimentat

    RăspundețiȘtergere
  11. ccând am citit commentul de mai sus... îmi cânta îmi minte VARZĂ de la VIŢA DE VIE... oricum...
    înafară de legi mai trebuie schimbată şi mentalitatea oamenilor... dacă ar afla vecinul că fumezi iarbă... te-ar considera un infect. dacă ar afla tata... te-ar snopi în bătaie ( asta doar în cazul în care nu a fost şi el hipiot la viaţa lui :D ) ş.a.m.d.
    anyway... felicitări pt post.
    p.s. nu îţi poţi da cu părerea despre un lucru dacă nu l-ai experimentat

    RăspundețiȘtergere
  12. Oameni buni orice creaza dependent numai daca esti slab psihic sau daca permiti tu,cunosc oameni care nu poate trai fara coca-cola,cafea,tigari,alcol,marijuana.
    Dar dupa mine nu ii corect sa lase tutunul si alcolul legal si marijuana ilegala,de ce?,cunosc unii oameni consumatori de marijuna si ei nu au ce cauta in inchisoare ca sunt oameni cinstiti de treaba care lucra si vor sa se distreze,relaxeza,s.a....
    dar cel mai banal mi se pare sa arestezi un individ care consuma doar pt scopuri medicale deci asi spune ceva acuma dar ma abtin,saracul om icearca sa scape de dureri ca medicamentele chimice nu isi fac efectul si statul il aresteaza.
    Dar macar nu sunt legile ca si in Asia de Est,acolo mi se pare ca aia sunt nebuni pedeapsa ii viata sau capitala....OMGGGG!!!!!
    asa ca sunt mandru ca traiesc in Romania dar daca ar fi legala marijuana sau toate 3:alcol,tutun,marijuana ilegale atunci asi fi un om mai mandru.
    PS:fumez marijuana de 4 ani.

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  14. inca un blog cu o lectura cel putin interesanta dupa parerea mea. Legalizati acesta planta pentru numele lui Dumnezeu! http://romania-marijuana.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  15. poate credem ca este un om nebun...sau disperat ca sa linisteasca oameni care baga iarba. dar are dreptate nu ucide. si fara senzatia de comenta ambulanta am fi niste roboti. si cu alcolu` e rau da fara el e rau de tot.
    PS:fumez marijuana 2 ani

    RăspundețiȘtergere
  16. Am consumat iarba si tutun in general, dar cred ca asta este o poarta catre droguri mult mai puternice daca nu va puteti abtine, iar multi tinerii vor fi prinsii in aceasta capcana a drogurilor... pana la urma este in advantajul vanzatorului ca consumatorul sa fie dependent de marfa... sper sa intelegeti si sa va ganditi de 10 ori inainte sa fumati orice fel de drog... degeaba a scris respectivu 10000 de cuvinte daca gandeste in spiritul de turma..

    RăspundețiȘtergere
  17. cred ca imi place postul, interesant.of, fumatul asta...toata lumea trebuie sa aiba ceva impotriva acestui obicei, toata lumea trebuie sa protesteze, toata lumea vrea sa il interzica...eu ma duc pana afara sa mai trag vreo doua fumuri cat inca mai pot. vorbesc serios, postul asta mi-a facut pofta de o tigara, ies pana afara :D

    RăspundețiȘtergere