miercuri, septembrie 05, 2007

Cati ingeri pot dansa pe un varf de ac?

Eu cred ca Dumnezeu e unul! Si mai cred ca el este impotriva religiei. Si acum ma refer la religia politica, administrativa si economica a zilelor noastre si a trecutului.
Definitia religiei este urmatoarea: sistem de credinte (dogme) si de practici (rituri) privind sentimentul divinitatii si care ii uneste, in aceeasi comunitate spirituala si morala, pe toti cei care adera la acest sistem.
Ce inseamna de fapt religia? Ea inseamna o putere absconsa oamenilor de rand. Este puterea din spatele puterii. Este cu totul altceva decat ar trebui, in definitiv sa fie.
Sa ne gandim, spre exemplu, la inchizitia bisericeasca, cea care propunea multe metode eficiente de schingiuire ("pentru ca nu strica sufletul, ci numai carnea pacatoasa") si omor, pentru calauzirea pe drumul cel bun. Un alt exemplu este organizarea cruciadelor, a asa-ziselor "razboaie sfinte" cu consecinte mai mult negative decat pozitive (masacre, exploatarea populatiilor cucerite).
In prezent, religia are rolul de a permite imixtiunea politicului in treburile sale, de a permite acumularea de capital politic, de a face supozitii, de a avea teme de talk-show-uri la TV si la radio.
Religia insa, pentru mine, nu are mare importanta, din urmatoarea perspectiva: poate fi islamica, ortodoxa, catolica, adventista, dar atata timp cat pastreaza invataturile de baza ale propovaduitorilor si nu imi lezeaza in vreun fel libertatea de gandire si actionare, in limitele permise, este in regula si o respect. Dar nu am nevoie de Becali sa-mi spuna sa-l aleg pentru ca o sa faca el stat democratico-religioso-bla-bla-bla! Si nu am nevoie de Basescu si instrumentele sale politice sa imi demonstreze cat e de credincios! Si n-am nevoie nici macar sa stiu cata politie politica a facut sau n-a facut urmatorul patriarh si nici sa stiu cine va fi el sau ce planuri are, pentru ca influenta sa asupra credintei mele sau, mai mult, a mantuirii mele, este zero!

Si inca ceva, daca e sa ne legam de lucruri din astea: "cati ingeri pot dansa pe un varf de ac?" (A.G.) - astept raspunsul pe adresa mea de mail -

Un comentariu:

  1. nu te cunosc... te-am 'gasit' pe blog-ul laurei, dar... pot sa spun ca daca ai pune toate postarile tale intr-o carte, ai avea succes... pt ca sunt... libere. doar atat. liber, simplu si parerea ta...

    RăspundețiȘtergere