duminică, iulie 02, 2006

Despre nervi si net...

In fiecare dimineata primesc newsletter de la Realitatea. E o pagina de stiri mai importante trimisa pe mail. Ieri nu am primit. Am asteptat. Azi nu am primit. Inca astept. Si nu inteleg daca astea se primesc si in weekend. Si nu inteleg de ce ma agit, fiindca oricum nu citesc tot ce scrie acolo. Dar totusi... este un fel de buletin de stiri care imi anunta ce sate au mai fost acoperite de ape, ce a mai zis Basescu referitor la ce a zis Tariceanu referitor la retragerea trupelor militare. Imi dau seama ca desi ma uit la stiri, sau le ascult la radio, am devenit dependent si de un sinopsis al zilei, primit pe net.
Ma mai enerveaza cand nu primesc pe mail, la timp, comentariile de pe blog, sau de pe alte saituri.
Ma agaseaza la maxim cand citesc orice, oriunde, si mi se deschid o suta de ferestre publicitare si de informatie (nu le stiu numele).
Netul, in definitiv, nu e decat forma de progres a retelei de calculatoare de acum cateva zeci de ani, care s-a dezvoltat atat de mult incat imi creaza un sentiment de aversiune oarecum. Pe net poti sa faci cumparaturi, pe net poti sa te uiti la filme, pe net poti sa citesti carti, pe net vezi emisiuni preferate, pe net dai anunturi, pe net vorbesti cu prietenii, pe net poti cred, sa te scobesti si in nas. Si toate astea ma pun pe mine, pe tine, pe dependent, sa gabdesti ca ai uitat sa injuri cozile din magazine, ca ai uitat sa mai mergi la cinema sa ii auzi pe idiotii din spate comentand filmul, ca ai uitat sa adormi cu "Aventurile lui Oliver Twist" pe iarba din gradina. Sunt atat de multe pe care nu le mai poti face, dar atat de multe pe care le faci repede si usor. Este oarecum un sentiment de ognubilare vadita a constiintei si trairilor umane: nu mai traiesti sentimentul castigului la poker a 50 de chibrite, dar traiesti implinirea ca poti vorbi cu doi prieteni din Germania, poti asculta muzica si poti castiga sute de euro la poker in acelasi timp, pe net.
In final, internetul e ca razboiul: il urasti pentru pagubele pe care ti le aduce, dar il iubesti pentru faima si castigurile date...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu